https://groups.google.com/g/google-admob-ads-sdk/c/i3MZkX5k4tg
Using "Release" minification (Proguard) in Unity
Hi, Dust off this thread to ask for a clarification. The errors reported by users after minification, were given by what? What did these errors cause? Failure of the build? Or did the build work and the ads didn't? Or did both build and ads work but someti
groups.google.com
위의 문제에 대한 해결 방안에 대한 제시.
https://github.com/googleads/googleads-mobile-unity/issues/598#issuecomment-370849059
java.lang.ClassNotFoundException: com.google.android.gms.ads.MobileAds · Issue #598 · googleads/googleads-mobile-unity
This is what I get in logcat on an android device. I tried everything. Reimporting Google Play Games plugin, resolving jars, setting up play games services again, reimporting AdMob, nothing helps. ...
github.com
@VladNazar Hey, this is my proguard file, I realy hope it helps you in some way. I know how it is with these bugs, very frustrating.
-dontwarn cohttp://m.google.vr.ndk.base.DaydreamApi
-keep class com.facebook.** {
*;
}
-keep class cohttp://m.google.unity.** {
*;
}
-keep public class cohttp://m.google.android.gms.ads.**{
public *;
}
-keep public class cohttp://m.google.ads.**{
public *;
}
-keepattributes *Annotation*
-dontobfuscate
위와같이 커스텀 프로가드 파일을 수정해서 만들면 googleads sdk 를 제외할 수 있다고함.
차후에 커스텀할때 문제가 될 여지가 있는 부분을 커스텀파일로 제외해볼것.
'Unity' 카테고리의 다른 글
(minify) build 시에 admob 광고가 안나오는 것에 대한 issue 와 그에 대한 resolver 와 minify 에 대한 접근. (0) | 2024.07.17 |
---|---|
developers.google.com 사이트에서 언어 변경시 페이지 로드 불가. (0) | 2024.07.13 |
[AddComponentMenu("...")] 의 기능. (0) | 2024.07.11 |
Google Mobile Ads Unity Plugin Reference. admob api 참조는 이곳에서. (0) | 2024.07.10 |
IDFA 확인을 하는 방법과 이를 이용한 IOS 테스트 기기 등록 (0) | 2024.07.07 |